Önskar er en bra helg!

Förbereder maten! Idag testas det att göras kycklingrulle, så vi får se hur de blir.... Jag har gjort 2 "kebabsåser" den ena är röd och tar lite längre tid på sig och den vita är en vanlig cremefraichesås med salt och vitlök osv..
 
Röda såsen-
500g krossade tomater
1 gul lök
2 msk tomatpure
1 köttbulljong
1dl vatten
1/2 tsk svartpeppar
1 nypa socker
1/2 tsk spiskummin
och jag hade även en orange torkad typ chilli.. vet inte riktigt..
Man kokar allt tillsammans såklart hackar man löken osv.. De ska koka runt 20 minuter gärna lite längre så blir de en duglig "kycklingrullesås" ;) Nu får jag se hur de smakar för nu ska jag göra klart rästen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback